Krijg ondersteuning bij de online inzage voor patiënten

U biedt persoonsgerichte zorg en bepaalt samen met uw patiënt welke zorg passend én nodig is. Samen beslissen gaat nog beter wanneer de patiënt inzicht heeft in de eigen medische gegevens. Lees hoe OPEN hierbij kan helpen.

Hoe geeft u uw patiënten online inzage?

Online inzage is cruciaal om samen beslissen te ondersteunen. Steeds meer mensen hebben behoefte aan inzicht in de eigen medische gegevens. Bovendien is het vanaf 1 juli 2020 wettelijk verplicht om patiënten elektronische inzage in hun eigen gegevens te bieden.

Hoe zorgt u dat uw patiënten veilig toegang hebben tot begrijpelijke gegevens? Hoe voorkomt u dat u veel extra tijd kwijt bent aan het beantwoorden van vragen van patiënten omtrent online inzage? En hoe draagt dit nu precies bij aan het samen beslissen met de patiënt? Het programma OPEN biedt een antwoord op deze vragen.

Veelgestelde vraag

Ontvangen huisartsen een vergoeding voor het mogelijk maken van online inzage?

Met OPEN heeft u

  • geen omkijken naar de aanpassingen in uw HIS.
  • toegang tot geaccrediteerde scholing op maat.
  • patiëntenvoorlichting op maat.
  • ondersteuning van de huisartsencoalitie in uw regio bij het invoeren van online inzage.
  • de optie eenmalig € 2,83 per ingeschreven patiënt en gemoedsbezwaarde te declareren bij de zorgverzekeraar als opslag op het inschrijftarief.

Welke informatie ziet uw patiënt?

Met OPEN heeft uw patiënt vanaf 1 juli 2020 toegang tot de belangrijkste informatie voor actuele zorg. Het gaat hierbij om de volgende informatie:

  • Actuele episodes (met en zonder attentiewaarde)
  • Afgesloten episodes met attentiewaarde
  • Behandeling
  • Profylaxe en voorzorg
  • Actuele medicatie
  • Medicatie-overgevoeligheid
  • Correspondentie
  • Resultaten bepalingen – laatste 14 maanden
  • E- en P-regels van het consult vastgelegd – na invoering van online inzage
Huisarts patiënt consult